„Przeprowadzona analiza kodów kulturowych [...], sondaż dotyczący komiksów potwierdzają, że komiksy mogą być interesujące dla współczesnej młodzieży. Żeby to ułatwić do publikacji dołączono scenariusze z propozycjami zajęć popularyzujących twórczość Chmielewskiego, które mogą być przeprowadzone w instytucjach kultury, zwłaszcza w bibliotekach publicznych lub szkolnych. Scenariusze zajęć dotyczą: Stop Hejtowi! Edukacja w duchu szacunku; Kibicowanie z klasą – etyka i emocje na stadionie; Świat Komiksu: kreatywne opowieści i ich znaczenie; Kosmiczne przygody – odkrywanie tajemnic Wszechświata; Sztuczna Inteligencja – technologia przyszłości i jej wpływ; Strażnicy natury – ochrona środowiska w praktyce; Patriotyzm w XXI wieku – wartości, historia i tożsamość; Bezpieczny świat – budowanie poczucia bezpieczeństwa; Sport jako pasja – zdrowie, rywalizacja, fair play; Cyberświat – jak unikać zagrożeń w przestrzeni cyfrowej.
Zaproponowane zajęcia dotyczą aktualnych problemów współczesnego świata, więc jak najbardziej mogą zainspirować do aktywności. Książka łączy teorię z praktyką, może być inspiracją do promocji twórczości H.J. Chmielewskiego. W ostatnich latach polski rynek komiksowy znacznie się rozwija, a bogactwo tytułów i gatunków przyciąga szerokie grono czytelników. Komiksy cieszą się coraz większym zainteresowaniem, warto więc zwrócić uwagę również na te, które były wydane wcześniej, a przygody Tytusa, Romka i A’Tomka mogą znaleźć zwolenników, nie tylko wśród współczesnych 50- 60-latków. Publikacja jest starannie przygotowana [...] na pewno zainteresuje bibliotekarzy pracujących z dziećmi i młodzieżą, ale również tych, którzy chcą promować komiksy,jako ciekawy wytwór kultury”.
z recenzji dr Doroty Grabowskiej (Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW)