Wstęp
1. Propaganda – podstawy i konteksty teoretyczne
1.1. Propaganda jako forma komunikowania
1.2. Propaganda – ewolucja pojęcia
1.3. Zarys historii propagandy
1.4. Konteksty teoretyczne
1.4.1. Propaganda a ideologia
1.4.2. System polityczny a propaganda
1.4.3. System medialny
Podsumowanie
2. Badania nad propagandą
2.1. Podstawowe nurty badawcze propagandy
2.1.1. Nurt psychologiczny
2.1.2. Nurt socjologiczny
2.1.3. Nurt politologiczny
2.2. Klasyfikacje działań propagandowych
2.2.1. Klasyfikacja ze względu na treść propagandy
2.2.2. Klasyfikacja ze względu na funkcje
2.2.3. Klasyfikacja ze względu na stopień zafałszowania treści i stopień utajnienia nadawcy
2.2.4. Klasyfikacja ze względu na zależność w czasie między przekazem propagandowym a wydarzeniem, którego przekaz dotyczy
2.2.5. Klasyfikacja ze względu na formę przekazu propagandowego
Podsumowanie
3. Podstawowe techniki propagandowe
3.1. Klasyfikacja Instytutu Analiz Propagandy (Institute for Propaganda Analysis)
3.1.1. Gry słowne (ang. word games)
3.1.1.1. Doczepianie epitetów (ang. name calling)
3.1.1.2. Piękne ogólniki (ang. glittering generalities)
3.1.1.3. Eufemizmy (ang. euphemisms)
3.1.2. Fałszywe związki (ang. false connections)
3.1.2.1. Przenoszenie (ang. transfer)
3.1.2.2. Odwołanie się do autorytetu (ang. testimonial)
3.1.3. Szczególne, specjalne odwołania (ang. special appeals)
3.1.3.1. Ludowość (ang. plain folks)
3.1.3.2. Owczy pęd (ang. band wagon)
3.1.3.3. Strach (ang. fear)
3.1.3.4. Tasowanie kart (ang. card stacking)
3.2. Klasyfikacja Rudolfa Boreckiego
3.3. Klasyfikacja Magedah E. Shabo
3.4. Klasyfikacja Briana Anse Patricka
3.5. Inne techniki propagandowe
3.5.1. Powtarzanie
3.5.2. Odwoływanie się do fałszywego autorytetu
3.5.3. Przykrycie informacji (ang. cover up)
3.6. Propaganda komputacyjna
3.7. Zasady skuteczności propagandy
Podsumowanie
4. Językowe techniki propagandowe
4.1. Wartości i oceny
4.1.1. Struktury apredykatywne
4.1.2. Presupozycje
4.1.3. Metafory
4.1.4. Negacja
4.1.5. Kwantyfikatory
4.1.6. Wyrażenia niepodważalne
4.2. Zastosowanie cudzysłowu
4.3. Hiperbole
4.4. Złożenia metonimiczne
4.5. Zdania egzystencjalne
Podsumowanie
5. Opinia publiczna – badania odbiorców
5.1. Opinia publiczna i jej definicje
5.2. Propaganda a spirala milczenia
5.3. Propaganda a hipoteza porządku dnia (ang. agenda-setting)
5.4. Propaganda a stereotypy
5.5. Manipulowanie badaniami opinii publicznej i sposobem prezentacji wyników dla celów propagandowych
Podsumowanie
6. Propaganda wizualna i audiowizualna
6.1. Sztuka (architektura, malarstwo, rzeźba)
6.1.1. Wykorzystanie architektury i sztuki do celów propagandowych – wybrane przykłady
6.1.1.1. Trzecia Rzesza
6.1.1.2. Związek Radziecki
6.1.1.3. Polska po 1945 roku
6.2. Artystyczne i użytkowe formy wizualne (ulotka, plakat, fotografia, mem)
6.2.1. Ulotka
6.2.2. Plakat
6.2.3. Fotografia
6.2.4. Mem internetowy
6.3. Propaganda audiowizualna
Podsumowanie
7. Komunikacja i propaganda plemienna
7.1. Rozwój zjawiska plemienności w XX i XXI wieku
7.2. Komunikacja plemienna – kontekst i cechy
7.3. Dezinformacja jako zjawisko sprzyjające plemienności (w tym plemiennościmediów) – na przykładzie platformy Twitter
7.4. Plemienność mediów w Polsce
7.4.1. Dezinformacja w polskich mediach
7.4.2. Plemienność mediów widziana od środka – badanie własne dziennikarzy
Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Spis rycin
Spis tabel
Indeks osobowy
Aneksy