Etyka public relations. Profesjonalizacja branży PR w Polsce
Monografii towarzyszy motto, pochodzące z filozoficznego dziedzictwa Sørena Kierkegaarda, brzmiące: Nie jest rzeczą etyki wchodzić w targi.
Publikację otwiera tekst prof. Jerzego Olędzkiego, który wskazując, że: Synonimy profesjonalnego public relations to zawsze ludzka godność, sympatia i przyjaźń, przypomniał o początkach edukacji public relations w Polsce. Z perspektywy 30 lat przywołanie idei informacyjnej roli mediów i znaczenia komunikacji społecznej w demokratycznym społeczeństwie pokazuje jak wielkie nadzieje pokładane były w rzetelnym informowaniu.
W niniejszym tomie zaprezentowane zostały wyniki badań świadomości i opinii młodych adeptów profesji PR na temat etyki zawodowej.
Przedstawiona została analiza prawnych i etycznych uwarunkowań komunikacji z mediami w warunkach pandemii COVID-19. Analiza została wzbogacona o odniesienie do zasad deontologii dziennikarskiej, liberalnej koncepcji wolności prasy oraz do stanów nadzwyczajnych (klęski żywiołowej, stanu wyjątkowego i stanu wojennego). Dowiemy się również jak wygląda wzajemne oddziaływanie marek i influencerów na rzeczywistość oraz poznamy wyniki analizy dziesięciu kampanii, które w 2021 roku otrzymały najwyższe wyróżnienie w konkursie „Złote Spinacze”. Konkurs ten, organizowany przez Związek Firm Public Relations, jest pierwszym i największym wydarzeniem branżowym PR w Polsce.
Dowiemy się również:
Książka jest godna polecenia dla wszystkich, którym bliska jest tematyka etyczności w działaniach komunikacyjnych, powinna się znaleźć w bibliotekach, uczelniach kształcących w obszarze mediów, dziennikarstwa, komunikowania społecznego, reklamy, a także na biurkach wykładowców i studentów.