Publikacji przyświecają dwa główne cele. Pierwszym jest promocja aktywności fizycznej wśród pracowników instytucji kultury poprzez ukazanie korzyści płynących z aktywnego trybu życia, zaprezentowanie diagnozy stylu funkcjonowania wśród przyszłych i obecnych pracowników instytucji kultury oraz przedstawienie fizjologicznych skutków zaniechania aktywności. […] Drugi cel wiąże się z zobrazowaniem w jaki sposób aktywność fizyczna jest już promowana w instytucjach kultury poprzez różnego rodzaju działania i imprezy, a także ze sformułowaniem stosownych zaleceń. Książka składa się z trzech rozdziałów: Zasięg chronologiczny obejmuje lata 2019-2023. Zasięg geograficzny został ograniczony do działalności polskich bibliotek, ale wnioski mogą zostać wykorzystane również przez pracowników innych instytucji kultury, w tym organizacji zagranicznych, ponieważ propozycje odnoszą się do uniwersalnej, aktualnej wiedzy z zakresu aktywności fizycznej i fizjologii człowieka. Jednym z wniosków końcowych przedstawionych w publikacji Model biblioteki aktywnie promującej książkę dziecięcą (2019) było zalecenie „włączania elementów promocji książki w zajęcia turystyczne i rekreacyjne”. Okazało się bowiem, że w bibliotekach realizowanych jest wiele działań związanych z aktywnością fizyczną i można owe działania wykorzystać nie tylko do promocji zdrowego stylu życia, ale też do promocji czytelnictwa i biblioteki jako instytucji aktywnej. Przygotowując publikację Promocja aktywności fizycznej w instytucjach kultury, spośród różnych instytucji kultury wybrano do analizy właśnie biblioteki publiczne ze względu na szerokie spektrum podejmowanych działań oraz dokonanie ogromnej transformacji swoich usług pod wpływem zmian społeczno-kulturowych i technologicznych. ze Wstępu
Promocja aktywności fizycznej w instytucjach kultury