Wstęp
Rozdział I. Kościół katolicki a film w latach 1961-1989 – historia i charakterystyka wzajemnych relacji
1.1. Powstanie „Szkoły polskiej” i jej związki z kinem religijnym (mecenat państwa w produkcji filmów)
1.1.1. Kościół katolicki wobec filmu od 1961 roku do wyboru Jana Pawła II
1.2. Film polski w okresie pontyfikatu Jana Pawła II do 1989 roku
Rozdział 2. Przekaz filmowy – siła, składniki, funkcja
2.1. Znaki i sygnały
2.2. Słowo i obraz
2.3. Fotografia i film
2.4. Zjawisko mowy wewnętrznej w filmie
2.5. Dźwięk w filmie
2.6. Przekaz audiowizualny – filmowy
Rozdział 3. Wizerunek osób duchownych, zakonnic i Kościoła katolickiego w polskim przekazie filmowym – analiza na podstawie klucza kategoryzacyjnego
3.1. Metodologia wybranych pozycji filmowych
3.1.1. Informacje wprowadzające do metodologii badań
3.1.2. Znaczenie filmu religijnego
3.1.3. Wizerunek – definicja pojęcia
3.1.4. Metodologia filmoznawcza i medioznawcza
3.2. Wizerunek osób duchownych, zakonnic i Kościoła katolickiego w filmie polskim w okresie od 1961 do 1989 roku
3.2.1. „Matka Joanna od Aniołów” (1961)
3.2.1.1 Ogólny opis bohaterów
3.2.1.2. Relacje bohaterów z otoczeniem
3.2.1.3. Aktywność bohaterów
3.2.2. „Drewniany różaniec” (1964)
3.2.2.1. Ogólny opis bohaterów
3.2.2.2. Relacje bohaterów z otoczeniem
3.2.2.3. Aktywność bohaterów
3.2.3. „Przypadek” (1981)
3.2.3.1. Ogólny opis bohaterów
3.2.3.2. Relacje bohaterów z otoczeniem
3.2.3.3. Aktywność bohaterów
3.2.4. „Ryś” (1981)
3.2.4.1. Ogólny opis bohaterów
3.2.4.2. Relacje bohaterów z otoczeniem
3.2.4.3. Aktywność bohaterów
3.3. Wizerunek osób duchownych, zakonnic i Kościoła katolickiego w okresie od 1990 do 2000 roku
3.3.1. „Cudowne miejsce” (1994)
3.3.1.1. Ogólny opis bohaterów
3.3.1.2. Relacja bohaterów z otoczeniem
3.3.1.3. Aktywność bohaterów
3.3.2. „Pokuszenie” (1995)
3.3.2.1 Ogólny opis bohaterów
3.3.2.2. Relacje bohaterów z otoczeniem
3.3.2.4. Aktywność bohaterów
3.3.3. „U Pana Boga za piecem” (1998)
3.3.3.1. Ogólny opis bohaterów
3.3.3.2 Relacja bohaterów z otoczeniem
3.3.3.3. Aktywność bohaterów
3.4. Wizerunek osób duchownych, zakonnic i Kościoła katolickiego w filmie polskim od 2000 do 2018 roku
3.4.1. „Kto nigdy nie żył” (2006)
3.4.1.1. Ogólny opis bohaterów
3.4.1.2. Relacje bohaterów z otoczeniem
3.4.1.3. Aktywność bohaterów
3.4.2. „W imieniu diabła” (2011)
3.4.2.1. Ogólny opis bohaterów
3.4.2.2. Relacje bohaterów z otoczeniem
3.4.2.3. Aktywność bohaterów
3.4.3. „W imię” (2013)
3.4.3.1. Ogólny opis bohaterów
3.4.3.2. Relacje bohaterów z otoczeniem
3.4.3.3. Aktywność bohaterów
3.4.4. „Ida” (2013)
3.4.4.1. Ogólny opis bohaterów
3.4.4.2. Relacje bohaterów z otoczeniem
3.4.4.3. Aktywność bohaterów
3.4.5. „Kler” (2018)
3.4.5.1. Ogólny opis bohaterów
3.4.5.2. Relacje bohaterów z otoczeniem
3.4.5.3. Aktywność bohaterów
3.5. Podsumowanie
Rozdział 4. Analiza filmowych postaci duchownych i zakonnic w kontekście dokumentów Kościoła katolickiego – wpływ na kształtowanie postaw religijnych i społecznych widzów filmu polskiego
4.1. Strój osób duchownych przedstawionych w filmach
4.1.1. Księża
4.1.2 Siostry zakonne
4.2. Posługa duszpasterska i zakonna
4.2.1. Przygotowanie do posługi duchowej księży
4.2.2. Formacja duchowa zakonnic
4.2.3. Znaczenie powołania – wzór kapłana
4.2.4. Kierownictwo duchowe zakonnic
4.2.5. Praktyki pokutne osób duchownych i zakonnic
4.2.6. Zaangażowanie na rzecz społeczeństwa i demokracji: działalność charytatywna i społeczna osób duchownych i zakonnic
4.3. Sprawowanie liturgii
4.3.1. Odprawianie Mszy św.
4.3.2. Sakrament pokuty
4.3.3. Modlitwa duchownych i zakonnic
4.4. Celibat
Zakończenie
Bibliografia
Dokumenty
Źródła internetowe
Filmografia
Spis zdjęć
Spis tabel
Aneks Schemat klucza kategoryzacyjnego z pytaniami do analizy antropologiczno-morfologicznej, zastosowany w wybranych do badania filmach prezentujących osoby duchowne