Książka ma na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, kształtowanie umiejętności i elementarnych zdolności dynamicznego przystosowania się dziecka do otaczającej rzeczywistości – bliższej i dalszej oraz rozpoznawanie świata wartości dziecka. Składa się z dwóch głównych rozdziałów – pierwszy ukazuje czytanie jako terapię, drugi poświęcony jest wykorzystywaniu literatury dziecięcej w pracy z dzieckiem. Dodatkowo uzupełnieniem publikacji są scenariusze zajęć.
Kilka słów od Redaktora
Wstęp
Czytanie jako terapia XXI wieku
Dlaczego czytanie jest takie ważne?
Rola rodziny w kształtowaniu postaw czytelniczych
Wykorzystanie literatury dziecięcej
Znaczenie baśni we współczesnym świecie
Znaczenie poezji dziecięcej
Aktywny odbiór poezji
Warsztat metodyka
Przykłady i scenariusze zajęć
Lektury z planem – książki, z którymi chce się coś zrobić
Dziecięce zabawy z wykorzystaniem tekstów literackich
Scenariusze I-IV
Baśnie i niebaśnie – piękne teorie i proza życia
Scenariusz V
Podsumowanie
Ekspresja dzieci wywołana kontaktem z poezją
Praca z tekstem poetyckim – metody aktywizujące
Pierwsze spotkania dzieci z poezją
Scenariusze I-V
Podsumowanie
Bibliografia