Od Redakcji (Magdalena Paul Szałkowska)
NAUKA O INFORMACJI, SZTUCZNA INTELIGENCJA I AKTORZY NIEBĘDĄCY LUDŹMI
Bożena Jaskowska: Metafory i algorytmy: analiza percepcji ucieleśnionych chatbotów przez użytkowników za pomocą techniki eyetrackingu [Metaphors and algorithms: an analysis of user perception of embodied chatbots using eyetracking technology]
Emilia Jastrzębska: Wpływ SEO (Search Engine Optimization) wyszukiwarek internetowych na rozwój AI [The role of search engine optimization in the development of artificial intelligence]
Aleksandra Chmielewska, Katarzyna Kwapińska, Edyta Siuda: ChatGPT jako przykład wykorzystania sztucznej inteligencji w szkolnictwie wyższym. Perspektywa nauczycieli akademickich – bariery, możliwości i wyzwania [ChatGPT as an example of the use of artificial intelligence in higher education. The perspective of academics – barriers, opportunities, and challenges]
Dorota Rak: Sztuczna inteligencja w świetle zarządzania informacją – przykładowe konteksty badawcze [Artificial intelligence in the light of information management: examples of research contexts]
ROZPRAWY, BADANIA, MATERIAŁY
Barbara Giza: Repozytorium Narodowego Instytutu Środków Audiowizualnych (L’Institut national de l’audiovisuel, Inathèque, INA) w Paryżu jako źródło informacji o polskim filmie w badaniach medioznawczych [Repository of the National Audiovisual Institute (L’Institut national de l’audiovisuel, Inathèque, INA) in Paris as a source of information about Polish film in media studies]
Weronika Kortas, Adam Szalach: Eyetracking jako jeden ze sposobów oceny doświadczeń użytkownika (UX) [Eyetracking as one of the methods for assessing user experience (UX)]
KRONIKA | CHRONICLE
Sztuczna inteligencja w architekturze informacji. Sprawozdanie z IV konferencji „Architektura informacji jako dyscyplina akademicka (AIDA 4)” Kraków, 11–12 czerwca 2024 r. (Stanisław Skórka)
Konferencja Jubileuszowa Instytutu Studiów Informacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego Kraków, 13–14 czerwca 2024 r. (Paloma Korycińska)
WSKAZÓWKI DLA AUTORÓW | GUIDELINES FOR AUTHORS